تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: ﺷﻬﺪای فاطمیون جلوه‌ای از «امت واحده اﺳﻼﻣﯽ» را ﺗﺤﻘﻖ ﺑﺨﺸﯿﺪﻧﺪ

  • کد خبر: ۱۵۸۴۲۴
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
تولیت آستان قدس رضوی: ﺷﻬﺪای فاطمیون جلوه‌ای از «امت واحده اﺳﻼﻣﯽ» را ﺗﺤﻘﻖ ﺑﺨﺸﯿﺪﻧﺪ
تولیت آستان قدس رضوی وحدت امت اسلامی را موجب قدرت و شوکت اسلام دانست و گفت: ﺷﻬﺪای فاطمیون جلوه‌ای از «امت واحده اﺳﻼﻣﯽ» را ﺗﺤﻘﻖ ﺑﺨﺸﯿﺪﻧﺪ.

به گزارش شهرآرانیوز، شامگاه دوشنبه ۲۱ فروردین ماه یک هزار و ۸۰۰ نفر از خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان مدافع حرم تیپ فاطمیون مهمان سفره افطار رضوی شده و روزه خود را در حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) افطار کردند.

تولیت آستان قدس رضوی پیش از اذان مغرب و عشا ضمن حضور در جمع این خانواده‌های معزز که در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی گردهم آمده بودند، در سخنانی مجاهدت‌ها و تلاش‌های رزمندگان لشکر سرافراز فاطمیون در دفاع از اسلام و حرم حضرت زینب (س) را ستود و امنیت و آرامش منطقه را مدیون رشادت‌های شهدای مدافع حرم دانست.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی با بیان اینکه ﺷﻬﺪای فاطمیون جلوه‌ای از اتحاد و یکپارچگی امت اﺳﻼﻣﯽ را رقم زدند، ابراز کرد: شهدای فاطمیون نماد اتحاد و وحدت اسلامی هستند؛ این شهدای عزیز با نثار خون پاک خود و شهادت در راه دفاع از کیان اسلام، همبستگی و همگرایی ملل اسلامی را به تصویر کشیدند.

وی افزود: حضرت محمد (ص) منحصر و مختص به قوم، قبیله و زبان خاصی نیست؛ هنر رسول اکرم (ص) این بود که از میان جمعیت‌ها، فرقه‌ها و قبایل گوناگون امتی واحد را تشکیل داد و شهدای فاطمیون که با ایمان و انگیزه‌ای قوی برای دفاع از اسلام در میدان مجاهدت حضور یافتند، عینت بخش هنر وحدت آفرینی پیغمبر اکرم (ص) در عصر حاضر هستند.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: از دیگر جنبه‌های نهضت فاطمیون، رنگ باختن ملیت گرایی است؛ شهدای فاطمیون مرز بندی‌های قومیتی، قبیله‌ای، زبانی و ملیتی را در نوردیدند و در عمل جلوه‌ای از «امت اسلامی» را به نمایش گذاشتند.

وی پیدایش داعش را تلاشی از سوی دشمنان اسلام برای ضربه به اسلام، جریان انقلابی و بیداری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اسلام بدلی داعش چالشی جدی برای وحدت و امنیت مسلمانان و آبروی اسلام و از اهداف اصلی‌اش ایجاد حاشیه‌ای امن برای صهیونیست‌ها بود؛ اما شهدای مدافع حرم اجازه ندادند دشمن به اهداف منحوس خود برسد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، ابراز کرد: نقشه شوم و خطرناک خاورمیانه جدید آمریکا به برکت مجاهدت‌های فاطمیون و رشادت‌های مدافعان حرم شکست خورد، لذا شهدا و خانواده‌ی معزز شهدای مدافع حرم نه تنها برای نسل امروز بلکه برای تمام نسل‌های امت اسلام تحصین برانگیز و قابل احترام هستند.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم حاج محمود کریمی به قرائت اشعار و مدایحی در فضائل اهل بیت عصمت و طهارت سلام‌الله‌علی‌ها پرداخت و در پایان خانواده معزز رزمندگان و شهدای مدافع حرم، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء روزه خود را بر سفره متبرک رضوی افطار کردند.

تولیت آستان قدس رضوی: ﺷﻬﺪای فاطمیون جلوه‌ای از «امت واحده اﺳﻼﻣﯽ» را ﺗﺤﻘﻖ ﺑﺨﺸﯿﺪﻧﺪ

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->